söndag 14 mars 2010

USM HELGEN

Sitter hemma i soffan och pustar ut efter en härlig helg i basketens värld.

Otroligt stolt hur laget kan samla ihop sig efter att ha förlorat mot Västerås, och då veta att vi måste vinna mot Södertälje(det lag som rankas av många som Sverige 1:a)och hur vi gör det, vid underläge med 0-12 efter 5 så var det nog många som trodde att detta var över, men nått hände och plötsligt så tog vi över. Även om det var jämt hela tiden så kändes det som vi förde matchen. Vinst med 2p efter förlängning hur härligt som helst. Jag är så glad för er tjejer ni är verkligen värda detta.


Lika stolt som jag är över själva vinsten mot Tälje så är jag nöjd att få knäppa Jocke Brunnström på näsan. Förlusten idag kanske kan ta ner honom lite på jorden, tänk att lilla Gladan ett klubblag från norr kan rå på de stora lagen från söder, vilket vi även bevisat med vinster över Malbas (etta i andra USM gruppen) vinst mot Dolphins, USM segrare i fjol, och nu mot Tälje. Även om Tälje är bra på det mesta med duktiga tjejer och otroligt trevliga föräldrar så finns det nått som jag anser saknas lite och det är ödmjukhet. kanske Tomas kan vara" lite" nöjd med våran vinst för nu har ju procenten av coachförlusterna jämnat ut sig.

Tycker lite synd om Västerås som nu blev utslagna, men som vi pratade om så är det sportens tjusning att det är aldrig över förrän sista match är spelad och hesa Fredrik har ljudit. Ni vet att vi gillar er.


Känns som jag tjatar nu men mina barn och föräldrar är bäst. Tack för helgen alla ,ni har gjort ett jättejobb......IGEN.

// Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar