måndag 15 mars 2010

ÖGONBLICK MAN TRÄNAR FÖR


Drivkraften för de flesta att träna och åter träna är att få uppleva den härliga eurofori och lycka man får när man lyckas med det man har satt upp som mål. Givetvis finns det olika nivåer på denna lycka och det finna även olika slags mål att sätta upp.

Bilden här uppe tycker jag personligen är en härlig bild då den är fryst i ett läge som jag själv skulle kunna tillbringa hur länge som helst i. Jag har fått uppleva denna känsla ett antal gånger som aktiv själv men framförallt som coach för det här härliga laget. Final vinsten i Göteborgsfestivalen är definitivt ett sånt tillfälle, söndagens match mot Södertälje ett annat då man verkligen känner att alla timmar som man plöjt ner i laget i form av träningar, planeringar, matcher och resor verkligen har lönat sig.

Samtidigt som önskar att man fick uppleva dessa ögonblick lite oftare så tror jag att en del av tjusningen med dessa ögonblick skulle försvinna om dom dök upp allt för ofta. Jag hoppas verkligen att tjejerna kan bära med sig dessa stunder för att drivkraften att orka träna och satsa vidare mot nya mål ökar, allt för att återigen få uppleva dessa få sekunder av total lycka.

När vi får uppleva total lycka igen står skrivet i stjärnorna men jag hoppas att det blir nån gång i början av april.
/Stefan






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar