söndag 24 januari 2010

Malbas matchen

Vilken bra match, vilken bra hejaklack, vilka domare.
Sitter nu på det försenade tåget hemåt uppåt, den här tågresan känns mycket lättare än förra året då vi förlorade mot S-tälje i omg 4.
Då var vi nära att lägga ner verksamheten och sluta med allt som har med basket att göra.Våran lilla tjej påminnde oss då om att vi endast förlorat 1 match av 12 och nu kan vi lägga till 1 av 21 matcher istället ,det är ganska bra.
Tänk vad saker kan te sig olika
Idagens match gjorde alla som kom in en jätteinsats, Alla presterade på olika sätt.
Det som ändå fastnat lite extra i minnet är Olivias 3:a Hannas försvars jobb som ger en viktig uppkast situation o Elins otroliga jobb överallt och hon tog en retur av Paulina när matchen stod o vägde. Känslan när Jossan sänker den vikigaste 3:an efter våran timeout med 19 sek då lyfter nästan taket av glädje tjut.
Min lista kan bli hur lång som helst.
Ni som känner mig vet att jag inte ger beröm om jag inte menar det men i dag alla bra.

Som jag skrev i går så fick jag nog tyst på den där domaren i alla fall och om jag inte har helt fel i min känsla så fanns det nog en o annan Malmöit som trodde att detta skulle bli en promenad seger.
Detta är mina myror, hundar och smågrisar .
Som vanligt är ni exemplariska.

//Carina



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar